Aa
خواندن:
بهترین سن بوتاکس چه زمانی است؟
Aa

بهترین سن بوتاکس چه زمانی است؟

آخرین به روزرسانی:1402-11-29 admin
بهترین سن بوتاکس

بهترین سن بوتاکس کی است؟ آیا مردد مانده اید که تزریق بوتاکس را انجام دهید یا خیر؟ اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. تزریق بوتاکس به طور کلی برای افرادی که 18 سال و بالاتر هستند توصیه می‌ شود. اما برخی منابع بیان می‌ کنند که برای کودکان حدود 13 تا 15 سالگی نیز می ‌توان از آن استفاده کرد. اما به طور کلی بهتر است تزریق بوتاکس در اوخر دهه 20 سالگی و در اوایل دهه 30 سالگی انجام شود.

تزریق بوتاکس برای چه چیزی انجام می شود؟

بوتاکس یا دیسپورت می ‌توانند به عنوان درمان پیشگیرانه در جلوگیری از پیشروی چین و چروک‌ ها مورد استفاده قرار گیرند، به خصوص در دوزهای پایین. این دو محصول مشابه عمل می ‌کنند، اما تجربه و تحقیقات بیشتری در مورد تزریق بوتاکس وجود دارد. بوتاکس پیشانی یک روش غیرجراحی برای کاهش چین و چروک ‌های پیشانی و کنترل حرکت عضلات پیشانی است که با تزریق سم بوتولینوم در عضلات پیشانی انجام می ‌شود.

تزریق بوتاکس خط اخم پیشانی

بعد از تزریق بوتاکس، ممکن است احساس سنگینی ناشی از عضلات ریلکس شده و کم‌ فعال شده در پیشانی داشته باشید که به طور طبیعی و در مدت زمان کوتاهی بعد از تزریق برطرف می‌ شود. خارش پس از بوتاکس پیشانی معمولا کم و موقتی است و برای جلوگیری از عوارض احتمالی بوتاکس و تشدید مشکل، بهتر است از خاراندن این نواحی خودداری کنید. برخی افراد بعد از بوتاکس پیشانی دچار سردرد خفیفی می ‌شوند که بین چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد.

بوتاکس در دهه 20 سالگی

در  دهه 20 سالگی پوست افراد سالم و بدون خط و چین و چروک می باشد. بوتاکس در دهه ۲۰ یک روش پیشگیرانه برای جلوگیری از چین ‌ها و چروک ‌ها است که با تزریق سم ‌هایی مثل بوتولینوم در عضلات پیشانی، کاهش آن ‌ها را ایجاد می‌کند. این درمان برای افرادی که چروک ‌ها و خطوط زیادی در ناحیه پیشانی دارند و از سلامت عمومی خوبی برخوردارند، مناسب است. بهترین سن بوتاکس از دید بسیاری از متخصصان در اواخر دهه 20 سالگی می باشد.

بوتاکس در دهه 30 سالگی

بوتاکس در دهه ۳۰ سالگی می ‌تواند برای کاهش چین‌ ها و چروک ‌های پیشانی و عمیق تر استفاده شود. با ورود به دهه 30 سالگی احتمالا متوجه خطوط و چین و چروک ریزی بر روی صورت خود می شوید. این درمان می‌ تواند به جلوگیری از گسترش چین و چروک های صورت کمک کند. بوتاکس می ‌تواند به تضعیف ماهیچه ‌ها کمک کند و حرکات آن‌ ها را محدود کند. در این سن، بوتاکس می ‌تواند به حفظ یا بهبود وضعیت پوست کمک کند و در برخی موارد ممکن است با فیلر‌های پوستی ترکیب شود تا نتایج بهتری بدست آید. اگر در دهه 20 سالگی بوتاکس نکرده اید این سن بهترین زمان برای شروع بوتاکس می باشد.

درمان بوتاکس در دهه 30 سالگی

بوتاکس در دهه 40 سالگی

بوتاکس در دهه ۴۰ سالگی بسیار پر اهمیت است زیرا در این سن خطوط پنجه کلاغی خط اخم و خط خط شما عمیق تر می شود. این درمان به خاطر این است که با پیشرفت سن، تعداد چروک ‌ها افزایش می ‌یابد و شیار‌های قبلی نیز عمیق‌ تر می ‌شوند. بنابراین، نیاز به تزریق بیشتر بوتاکس وجود دارد و دوره درمان ممکن است طولانی‌تر باشد. به همین دلیل، توصیه می ‌شود که تزریق بوتاکس را در دهه ۳۰ انجام دهید تا پوست در سن بالا چروک نشود.

بوتاکس در دهه 50 سالگی

در قبل به بهترین سن بوتاکس اشاره کردیم. اما در 50 سالگی خطوط بسیار عمیق می شوند و در زنان به دلیل یائسگی پوست صورت خشک شده و چروک هایش زیادتر می شود. در این سن علاوه بر تزریق بوتاکس بهتر است از روش های درمانی دیگر برای جلوگیری از شلی و افتادگی پوست استفاده کرد.

تزریق بوتاکس بعد از 60 سالگی

در سن 60 سالگی معمولا بوتاکس در قسمت های پایینی صورت تزریق می شود تا ماهیچه ها را شل کند و در حقیقت یک لیفت غیر تهاجمی برای فک و دهان ایجاد کند. در این سن، بوتاکس به تنهایی برای رفع چین و چروک های صورت نمی تواند موثر باشد و باید از درمان های دیگر مانند تزریق فیلر و ژل نیز بهره برد.

تزریق بوتاکس بین بازه 50 تا 60 سالگی

🔹 بیشتر بخوانید: تفاوت فیلر و بوتاکس در چیست؟

بهترین سن تزریق بوتاکس چه زمانی است؟

اکثر متخصصان زیبایی بر این باورند که بهترین سن تزریق بوتاکس اواخر دهه 20 یا نهایتا اوایل دهه 30 سالگی است. علاوه بر این، بوتاکس به عنوان راه حلی برای مشکل هایی مانند میگرن، مثانه بیش فعال و بی اختیاری ادرار نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به جهت درمان این بیماری ها می توان بوتاکس را از سن 18 سالگی تزریق کرد.

اما در کل نباید صرفا به دنبال بهترین سن بوتاکس بود؛ زیرا پوست افراد با یکدیگر متفاوت است و چین و چروک ها در بازه های زمانی متفاوتی بر روی صورت افراد شروع به ظاهر شدن می کنند.

می توان با داشتن یک روتین پوستی مناسب برای خود، سن پدیدار شدن خطوط ریز روی چهره را به تاخیر انداخت. اما در سنین بالاتر از 30 سال لازم است تا در روتین پوستی خود، کرم ضد چروک را نیز حتما اضافه کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.