Aa
خواندن:
سیخ شدن ابرو بعد از کاشت به چه علتی اتفاق می افتد؟
Aa

سیخ شدن ابرو بعد از کاشت به چه علتی اتفاق می افتد؟

آخرین به روزرسانی:1402-10-03 admin
سیخ شدن ابرو بعد از کاشت

عمل کاشت ابرو یکی از روش های زیباسازی ابرو است که برای افراد با ابروهای ضعیف، نافرم و ریزش دار می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. گاهی بعد از انجام این عمل پرطرفدار زیبایی افراد با سیخ شدن ابروهایشان مواجه می شوند، اما علت آن چیست؟! در این مقاله به بررسی علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت و راه حل این مشکل خواهیم پرداخت؛ پس با ما همراه باشید.

آیا سیخ شدن ابرو بعد از کاشت طبیعی است؟

سیخ شدن ابرو بعد از کاشت طبیعی نیست و ممکن است نشانه‌ ای از عوارض یا مشکلاتی باشد. در برخی موارد بعد از عمل کاشت ابرو، ممکن است کمی سیخ شدن و درد در ناحیه کاشت بروز پیدا کند که معمولاً به علت تحریک و آسیب به بافت ‌های اطراف است. اما اگر سیخ شدن شدید، درد مزمن، قرمزی، التهاب یا علائم دیگری بروز پیدا کند ،غیر طبیعی است. در چنین شرایطی باید هر چه زودتر برای بررسی آن به پزشک مراجعه کرد.

حس نارضایتی از سیخ شدن ابرو

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چیست؟

به طور کلی، علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت چندین مورد می باشد که به شرح زیر می باشند:

استفاده از مواد نامناسب

در عمل کاشت ابرو استفاده از ابزارها و مواد مصنوعی بی کیفیت و نامرغوب می‌ تواند بر نتیجه نهایی تاثیر منفی داشته باشد. این مواد موجب تحریک بیش از حد بافت های پوستی و بافت زیرین شده و سبب سیخ شدن ابرو می شوند. البته ممکن است افراد به مواد استفاده شده در عمل کاشت ابرو آلرژی نشان دهند که خود این موضوع هم می تواند علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت باشد.

بروز التهاب

دیگر علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، بروز التهاب در محل کاشت ابرو می باشد. این التهاب معمولاً به علت عدم رعایت مراقبت ‌های بهداشتی در دوران نقاهت و استفاده از مواد ضد التهابی نامناسب یا عدم مطابقت با پوست فرد رخ می ‌دهد.

عدم تخصص و مهارت پزشک

کیفیت و تکنیک عمل کاشت ابرو یکی از موارد بسیار مهم است. اگر پزشک متخصص و متبحری عمل را انجام ندهد، ممکن است در زاویه، جهت، فاصله و عمق کاشت موها خطا کند. این خطاها موجب می ‌شود موهای کاشت شده به صورت سیخ شده، تیز تیز و یا نامرتب بیرون بیایند. برای جلوگیری از این مشکل، باید در انتخاب پزشک دقت بسیاری کرد.

یک متخصص با تجربه برای کاشت

جنس پوست و مو

یکی از عوامل موثر بر خروج و خواب طبیعی موهای تازه کاشته شده جنس پوست و مو می باشد. برخی پوست‌ ها چرب، خشک، حساس و یا آسیب‌ پذیر هستند که موجب محدود شدن خروج و رشد مناسب مو می‌ شوند. همچنین موهای ظريف خروج و خواب بهتري دارند، ولي تراکم كمتری را نشان مي‌ دهند. در حالي كه موهای ضخيم، تراكم بيشتري دارند ولي خروج و خواب زمخت‌ تري خواهند داشت. از این رو انتخاب موهای مناسب با جنس پوست و موهای طبیعی ابرو می‌ تواند موجب بهبود خواب ابرو و طبیعی نمایان شدن آن شود.

عدم تطابق جنس موهای کاشته شده با جنس موی طبیعی

در برخی موارد ممکن است جنس و ضخامت موهای کاشت شده با جنس و ضخامت موهای طبیعی فرد تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال، موهای کاشت شده ضخیم‌ تر، فر‌تر، صاف‌ تر و یا پر رنگ تر باشند. در این صورت ممکن است خواب و جهت رشد موهای کاشت شده با خواب و جهت رشد موهای طبیعی فرق داشته باشد. همین موضوع علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت می شود.

عدم رعایت مراقبت های لازم در دوران نقاهت

علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت، می تواند عدم رعایت مراقبت های لازم در روزهای بعد از عمل کاشت و دوران نقاهت باشد. توصیه های پزشک متخصص پس از عمل کاشت ابرو می ‌بایست دقیق رعایت شوند تا ناحیه عمل بهبود پیدا کرده و از بروز مشکلات و عوارض جانبی پیشگیری شود.

برخی از این رعایت ها به شرح زیر می باشند:

  • پس از انجام عمل کاشت ابرو، پزشک برای کاهش التهاب و جلوگیری از بروز عفونت، مواد ضد التهابی را به شما تجویز می کند. اگر آن ها را به درستی و به طور منظم استفاده نکنید، ممکن است التهاب و عفونت در محل کاشت به وجود آید. همین موضوع می‌ تواند به سیخ شدن موهای ابرو منجر شود.
  • بعد از عمل کاشت اگر محدودیت های تجویز شده در انجام فعالیت ها را جدی نگیرید و فعالیت های بدنی شدید انجام دهید، سیخ شدن ابروهایتان حتمی است.
  • دیگر علت سیخ شدن ابرو بعد از کاشت قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید است. بنا بر توصیه پزشک تا دو هفته در این موقعیت قرار نگیرید و هنگام بیرون رفتن از کلاه لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید.

راهکارهای موثر بر بهبود وضعیت خواب ابروها

برای بهبود وضعیت خواب ابروها و رفع سیخ شدن آن ها می توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

استفاده از محصولات آرایشی مرغوب

برای بهبود بخشیدن به ظاهر و خواب ابروها و پوشاندن ضعف آن ها می توانید از لوازم آرایش ابرو مانند ریمل ابرو، ژل ابرو و صابون ابرو استفاده کنید. فقط دقت کنید که از محصولات معرفی شده توسط پزشک باشند. می توانید از محصولات خانگی مفید برای مو مانند آلوورا هم در این زمینه استفاده کنید.

استفاده از ژل ابرو برای برطرف کردن سیخ شدگی ابرو

جلسات ترمیمی و جراحی دوباره

اگر زاویه پیوندهای موی کاشته شده بیشتر از حد معمول بوده و موجب سیخ شدن و نامرتبی ابرو شده باشد، ممکن است به جراحی مجدد و برداشت گرافت ‌های مویی نیاز باشد. معمولاً بعد از گذشت یک سال از انجام عمل و برداشت گرافت‌ ها، می ‌توان پیوندهای جدیدی را با زاویه مناسب‌ تر کاشت تا ابروها به شکل طبیعی‌ تری رشد کنند. در این صورت حتماً به یک پزشک متخصص و ماهر مراجعه کنید تا از نظر و راهنمایی های وی بهره مند شوید.

استفاده از هدبند یا بانداژ

بعد از عمل کاشت ابرو، به خصوص در روزهای اول و در طول شب استفاده از هدبند یا بانداژ می ‌تواند به حفظ زاویه‌ مناسب و رشد صحیح ابروها کمک بسیاری کند. البته حتماً مطمئن شوید که فشار آن ها بر روی ابروها مناسب است تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.