Aa
خواندن:
عوارض فیلر بینی چیست و چگونه درمان می شود؟
Aa

عوارض فیلر بینی چیست و چگونه درمان می شود؟

آخرین به روزرسانی:1402-10-10 admin
عوارض فیلر بینی

در این روش با استفاده از فیلر هیالورنیک اسید، عیب ها و نقص های ظاهری بینی را برطرف می کنند. اگر شما هم فرم بینی تان را دوست ندارید و به دنبال یک روش کم خطر و بدون درد و خون ریزی هستید، می توانید از این روش جدید و امروزی استفاده کنید. هرچند که تزریق فیلر بینی یکی از روش های کم خطر می باشد با این حال باید شما از عوارض فیلر بینی با خبر باشید.

نحوه تزریق فیلر بینی چگونه است؟

برای تزریق ابتدا شما باید از پزشک مورد نظر خود یک نوبت بگیرید. بعد در روز نوبتتان نزد دکتر رفته و در روی تخت مورد نظر که مخصوص تزریق می باشد دراز بکشید. سطحی که تزریق در روی آن انجام می شود باید بسیار تمیز باشد. سپس دکتر توسط سرنگ تزریق، فیلر مورد نظر را به بینی شما تزریق می کند.

پس از تزریق فیلر، پزشک ناحیه تزریق شده را با دست یا ابزار خاصی ماساژ داده تا فیلر در آن قسمت خوب قرار گیرد. پس از اتمام تزریق برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود، تمام نکاتی را که پزشکتان توصیه می کند را رعایت کنید.

معایب و عوارض فیلر بینی چه مواردی هستند؟

در این جا باید این نکته را یادآور شویم که عوارض فیلر بینی از مزایای آن کم تر است. به طور کلی این روش زیبایی خطرات زیادی برای شما به دنبال نخواهد داشت. با تمام این موارد از عوارض فیلر بینی باید آگاه باشید. عوارض فیلر بینی عبارتند از:

قرمزی پوست

یکی از شایع ترین عوارض فیلر بینی، قرمزی پوست است. این قرمزی بعد از چند روز از بین می رود و در برابر قرمزی عمل جراحی بسیار کم است.

متقارن بودن بینی

حالت نامتقارن گرفتن بینی

در این روش امکان دارد بعد از تزریق، حالت نامتقارنی در روی بینی شما ایجاد شود. اصلا جای نگرانی نیست و شما می توانید با مراجعه به پزشک این موضوع را در میان بگذارید و آن را حل کنید.

اگر شما قصد تزریق به بینی خود را دارید و نگران عوارض فیلر بینی هستید، بهتر است در انتخاب پزشک خود دقت کنید. مطمئن باشید دکتر شما در این زمینه، تجربه کافی را دارد. زیرا پزشکانی که در این زمینه متخصص نیستند و تجربه کافی را ندارند، نمی توانند تزریق فیلر را به درستی و بدون نقص و ایراد انجام دهند. با این حال اگر شما نقصی در روی بینی خود مشاهده کردید باید با پزشک خود در میان بگذارید.

خون مردگی روی سطح بینی

از دیگر عوارض فیلر بینی، خون مردگی می باشد. این مورد هم بعد از مدت کوتاهی از بین می رود و نیاز نیست دیگر نگران آن باشید.

عفونت بینی

یکی دیگر از عوارض این روش، عفونت بینی می باشد که باعث اذیت شدن بیمار می شود. پس اگر شما بعد از تزریق دچار این مشکل شدید، سریعا آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

حساسیت پوست بینی

بینی شما بعد از تزیق کمی حساس می شود و این حساسیت بعد از گذر دوران نقاهت از بین می رود.

خشکی و حساسیت پوست بینی

آسیب به پوست بینی

به خاطر برخورد سوزن با پوست بینی در اثر تزریق، امکان دارد پوست بینی آسیب ببیند که این مورد سریعا برطرف می شود.

عدم مهارت پزشک

یکی از مواردی که در انجام تزریق فیلر بینی باید به آن دقت کنید، انتخاب پزشک ماهر و با تجربه است که همه تکنیک ها را بلد باشد. همچنین بعضی از پزشکان با تزریق فیلر تقلبی، عوارض و خسارت جبرانی ناپذیری را به بیمار وارد می کنند. پس بهتر است در انتخاب پزشک خود کمی تحقیق کنید.

برای جلوگیری از عوارض فیلر بینی این نکات را رعایت کنید

  • یکی از مواردی که قبل از تزریق باید به آن دقت کنید، بررسی بیماری و زمینه ای و سلامتی فرد مراجعه کننده می باشد.
  • برای جلوگیری از این عوارض بهتر است از فیلرهای مرغوب و با کیفیت استفاده کنیم. (بهترین برند فیلر بینی)
  • فیلر باید به اندازه و متناسب با فرم بینی به آن تزریق شود.
  • باید به حساسیت فرد مراجعه کننده در تزریق توجه شود.
  • یکی از عوارضی که ممکن است بعد از تزریق پیش بیاید، تزریق نادرست فیلر به بینی می باشد. که باعث بسته شدن شریان های خونی می شود و فیلر بر این شریان ها وارد می شود یا بر روی آن ها فشار می آورد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است نزد یک پزشک متخصص بروید.
  • برای این کار بهتر است از فیلرهای هیالورنیک اسید استفاده کنید که بعد از تزریق واکنشی در بدن ایجاد نمی کنند.
  • روش تزریق، تجربه و استفاده از متریال خوب در نتیجه کار بسیار موثر می باشد. پس بهتر است برای انجام این کار نزد یک پزشک و کلینیک معتبر بروید.
  • بعد از انجام تزریق بهتر است از کیسه یخ استفاده کنید تا تورم و کبودی تان از بین برود.
  • تورم از کبودی سریع تر برطرف می شود. تورم در 1 الی 4 روز و کبودی در 7 الی 10 روز از بین می رود.
عارضه بعد از تزریق فیلر بینی

آیا تزریق فیلر بینی درد دارد؟

یکی از مزایای تزریق فیلر به بینی این است که برعکس عمل جراحی، هیچ درد و خون ریزی ندارد. فقط در آن هنگام که سوزن بر روی محل تزریق وارد می شود کمی احساس سوزش می کنید. پس جای هیچ نگرانی در این مورد نیست، زیرا این روش اصلا دردناک نمی باشد. علاوه بر این ها، پزشکی که با تجربه و حاذق باشد به طور کامل این را می داند که فیلر را با چه روشی تزریق کند و از چه تکنیکی استفاده کند که اصلا دردناک نباشد.

عوارض جانبی فیلر بینی چه مواردی هستند؟

در اکثر افرادی که تزریق را انجام می دهند، تورم و قرمزی عارضه ای است که بعد از چند روز برطرف می شود. دیگر عوارض جانبی تزریق عبارتند از:

  • کبودی
  • تورم
  • حالت تهوع
  • حرکت مواد تزریق شده به نقاط دیگر که ظاهری موج دار را به وجود می آورد

تزریق فیلر در چه زمانی خوب نمی باشد؟

قبل از تزریق باید این نکته را مد نظر قرار دهید که نتایج تزریق با جراحی کم فرق می کند و ماندگار نیستند و بعد از مدتی از بین می روند. پس بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه تزریق را چند بار تکرار کنید.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.