Aa
خواندن:
فیلر دائم بینی برای اصلاح فرم بینی
Aa

فیلر دائم بینی برای اصلاح فرم بینی

آخرین به روزرسانی:1402-08-21 admin
فیلر دائم بینی

همانطور که می ‌دانید، عمل‌ جراحی زیبایی بینی هزینه‌ های بسیار بالایی دارد. همچنین زمان نقاهت آنها طولانی است و در نهایت بیماران ممکن است از نتیجه کار راضی نباشند. در چنین شرایطی، معمولا فیلر بینی به عنوان یک روش غیر جراحی برای بهبود زیبایی بینی پیشنهاد می‌شود. این روش، فرم استاندارد و جذابی به بینی می ‌بخشد و نیاز به جراحی ندارد. در مورد فیلر بینی، احتمالا برای شما سوالاتی مطرح شده است. به عنوان مثال، فیلر بینی چیست؟ آیا فیلر دائم بینی وجود دارد؟ مدت زمان ماندگاری آن چقدر است؟ ما در این مقاله تلاش کرده ‌ایم تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

فیلر دائم بینی چیست؟

زمانی که در مورد روش درمانی فیلر صحبت می‌ کنیم، اولین سوالی که به ذهن افراد می ‌آید این است که فیلر بینی چیست؟ فیلر بینی در واقع همان اصلاح فرم بینی بدون نیاز به عمل جراحی است. معمولاً پزشکان و متخصصان زیبایی به افرادی که بینی‌ شان دارای مشکلات کوچک و جزئی است، فیلر دائم بینی را پیشنهاد می‌ دهند.

فیلر که به آن پرکننده نیز گفته می‌ شود، مواد ژل مانندی هستند که به قسمت‌ های مختلف بینی تزریق می‌ شوند. این ژل ‌ها نه تنها چروک ‌های پوستی را از بین می‌ برند، بلکه به بینی فرم و شکل زیبایی می ‌دهند.

با استفاده از مواد فیلر می‌ توان نوک بینی را کمی به سمت بالا متمایل کرد و اگر در تیغه آن انحنایی وجود داشته باشد، آن را برطرف کرد. بسیاری از افرادی که بینی‌ شان دارای قوز است می‌ توانند با این روش، قوز بینی خود را از بین ببرند. متخصص زیبایی با تزریق ژل در اطراف قوز بینی، باعث ایجاد یک سطح یکنواخت و زیبا برای آن می‌ شود.

انواع فیلر بینی چیست؟

خوشبختانه این روزها شیوه‌ های مختلفی برای فیلر دائم بینی وجود دارند. بنابراین شما می ‌توانید با مشورت با پزشک متخصص خود، یکی از این شیوه‌ ها را انتخاب کرده و از آن بهره ‌برداری کنید. برخی از این روش ‌ها بسیار موثر هستند و در صورتی که با توجه به توصیه پزشک تکرار شوند، می‌ توانند به عنوان فیلر دائم بینی مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به برخی از متداول‌ ترین انواع فیلرهای بینی اشاره می‌ کنیم:

فیلر بینی از جنس هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید ماده ‌ای است که معمولا به صورت کاملا طبیعی در بدن ما وجود دارد. یافته ‌های جدید پزشکان نشان می دهد که این ماده در مناطق مختلف از بدن مانند استخوان، چشم، مایع مفصلی پوست، غضروف و غیره یافت می ‌شود. همچنین از اهمیت این ماده در تغذیه پوست و جذب رطوبت نباید غافل شد. بنابراین استفاده از هیالورونیک اسید به عنوان یکی از بهترین گزینه ‌ها برای فیلر دائم بینی انتخاب می ‌شود. مدت ماندگاری فیلر بینی با هیالورونیک اسید بین 6 تا 12 ماه است؛ اما می‌ توان با مشورت پزشک متخصص آن را دوباره تمدید کرد.

تزریق فیلر هیالورونیک اسید

فیلر کلسیم‌ هیدروکسید ‌آپاتیت

کلسیم‌ هیدروکسید‌ آپاتیت ماده ‌ای است که به صورت طبیعی در استخوان‌ ها وجود دارد. این ماده به عنوان یک ترکیب قدرتمند شناخته می ‌شود که شباهت زیادی به ماده معدنی داخل استخوان‌ ها دارد. این گزینه به عنوان یکی از بهترین روش ‌ها برای فیلر دائم بینی محسوب می‌ شود. بدیهی است که فیلری که از این ماده تهیه می ‌شود نیز ماندگاری بالایی دارد. فیلر دائم بینی بعد از عمل تزریق کلسیم‌ هیدروکسید‌ آپاتیت، تا مدت یک سال و نیم ماندگاری دارد.

فیلر پلی لاکتیک ‌اسید و پلی‌ کربولاکتون

این فیلرها نیز جزو متداول ‌ترین روش ‌هایی هستند که برای بهبود زیبایی بینی استفاده می ‌شوند. ویژگی اصلی این فیلرها تحریک پوست برای تولید کلاژن است، بنابراین زیبایی و جذابیت فراوانی را به همراه می ‌آورند. باید به یاد داشت که نتایج تزریق این دو ماده در طولانی مدت آشکار می ‌شوند. بنابراین برای دیدن نتایج قطعی آن باید صبوری کرد.

فیلر چربی

ژل چربی از بدن بیمار جمع ‌آوری می‌ شود و سپس با روش ‌های مخصوصی خالص سازی می‌ شود تا از آن برای حجم ‌دهی و شکل دهی بینی استفاده شود. فیلر دائم بینی بعد از عمل تزریق چربی نیز ماندگاری بسیار خوبی دارد.

تزریق فیلر به بینی بیمار

مهم ترین مزایای فیلر دائم بینی

  • نتایج آنی: فیلر بینی تغییرات سریعی را به همراه می ‌آورد و شما می ‌توانید در عرض چند روز از تغییرات آن لذت ببرید. در صورت نیاز، ترمیم تغییرات نیز به سرعت انجام می ‌شود.
  • هزینه مقرون به صرفه: در مقایسه با عمل جراحی بینی، هزینه فیلر بینی بسیار کمتر است. این امر به افرادی که ممکن است از نظر مالی نتوانند عمل جراحی بینی انجام دهند، امکان انتخاب این روش را می ‌دهد.
  • ریکاوری سریع: پس از انجام فیلر بینی، نیاز به مدت زمان کمی برای استراحت دارید و سپس می ‌توانید به فعالیت ‌های روزمره خود بپردازید.
  • بدون کبودی: فیلر بینی باعث کبودی یا زخم در اطراف بینی نمی ‌شود. این امر به شما اطمینان می ‌دهد که تغییرات بدون آثار جانبی ناخوشایند صورت می ‌گیرد.
  • روش غیر تهاجمی: انجام فیلر بینی بدون نیاز به بیهوشی یا بستری شدن انجام می ‌شود. از سوزن ‌های نازک برای تزریق مواد به بینی استفاده می‌ شود که این روش را غیر تهاجمی و ایمن می ‌کند.

به طور کلی، فیلر دائم بینی یک راهکار موثر و کم هزینه برای بهبود شکل بینی و چهره است که مزایای مهمی از جمله نتایج سریع و ریکاوری سریع را ارائه می ‌دهد.

جمع بندی

فیلر دائم بینی یک روش غیر تهاجمی و مقرون به صرفه برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر چهره است. این روش با استفاده از مواد ژلی مانند هیالورونیک اسید یا کلسیم هیدروکسید آپاتیت، تغییرات آنی در بینی را فراهم می‌ کند و نیاز به عمل جراحی ندارد. مهمترین مزیت‌ های آن شامل نتایج سریع، هزینه مقرون به صرفه، ریکاوری کوتاه مدت، عدم کبودی و روش غیر تهاجمی است. این روش به افرادی که نمی‌ توانند هزینه ‌های عمل جراحی بینی را تحمل کنند گزینه‌ مناسبی است و به آنها امکان تغییرات مهم در ظاهر خود را می ‌دهد.

نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.