Aa
خواندن:
همه آن چیزی که باید درباره فیلر زیر چشم بدانید
Aa

همه آن چیزی که باید درباره فیلر زیر چشم بدانید

آخرین به روزرسانی:1402-05-07 admin
فیلر زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم یکی از راه ‌های بدست آوردن زیبایی دوباره است که سبب رفع تیرگی زیر چشم و فرو رفتگی آن می‌ شود و چروک‌ های سطحی و عمقی دور چشم را کاهش می دهد. بنابراین جز اینکه سبب زیبایی چهره می‌شود باعث افزایش اعتماد بنفس هم خواهد شد. در این مقاله می خواهیم مطالبی درباره ژل زیر چشم، مراقبت ها و عوارض آن در اختیار شما قرار دهیم.

چگونگی تزریق فیلر چشم

روش انجام تزریق بسیار ساده است اما قابل ذکر است که می بایست توسط فرد متخصص و مجرب انجام گردد تا عوارض آن به نسبت کم تر شود. با توجه به اینکه تزریق چندان دردی ندارد، اما پزشک متخصص می‌ تواند برای فرد مراجعه کننده از تزریقات و پمادهای بی‌ حسی موضعی استفاده نماید. بعد از آن از سوزن بسیار نازکی برای پر کردن فرورفتگی های این ناحیه استفاده می کند. در انتها فیلر زیر پوست فرد تزریق می‌ گردد.

تزریق فیلر چشم چه مزایایی دارد؟

  • تزریق فیلر زیر چشم نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان یا کلینیک ندارد و یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود.
  • تزریق فیلر بدون درد و خطر می باشد.
  • انجام تزریق فیلر چشم معمولا بیش‌ از 30 دقیقه طول نمی‌ کشد و سریعا انجام می گردد.
  • تاثیرگذاری ژل زیر چشم سریعا در صورت مشاهده می شود.
  • هنگامی که شخص از نتیجه تزریق ژل چشم خود ناراضی باشد پزشک متخصص ترمیمی سوختگی و جراحی پلاستیک، می ‌تواند نتایج را بازگرداند.
  • این راه می‌ تواند فرورفتگی های اطراف ناحیه چشمی را پر کند و سبب ایجاد ظاهری نرمال تر شود.
تزیرق فیلر زیر چشم

چند سی‌ سی ژل برای تزریق فیلر چشم نیاز است؟

برای تزریق ژل چشم کمتر از یک سی سی ژل کافی است و الباقی آن تا زمانی که تاریخ انقضا دارد قابل مصرف است. اگر پزشک تشخیص دهد که فرد به تزریق فیلر مجدد نیازمند است، چند ماه بعد می ‌تواند مجدداً از همان ژل برای تزریق استفاده کند.

🔹 بیشتر بخوانید: فیلر بینی

ماندگاری تزریق فیلر چشم

ماندگاری ژل تزریق شده به زیر چشم به چند چیز بستگی دارد. محصول و برندی که مصرف می‌ گردد و کیفیت فیلر بر ماندگاری آن موثر است و از سوی دیگر خصوصیت های فردی هم می ‌تواند بر ماندگاری تزریق تاثیر بگذارد. اما به کل ماندگاری تزریق‌ فیلرها زیاد نیست و به طور معمول ما بین ۶ الی ۱۸ ماه است.

شرایط تزریق ژل زیر چشم

تزریق فیلر چشم می بایست در شرایط مناسب و ویژه انجام گردد تا تاثیر و ماندگاری آن نسبتا بیشتر شود و عوارض آن کاهش پیدا کند. به همین علت اقدامات لازم برای انجام تزریق فیلر چشم و کاهش عوارض و خطرات آن را به دو بخش اقدامات پیش از تزریق و مراقبت‌ های ویژه بعد از تزریق تقسیم می شود.

اقدامات پیش از تزریق ژل زیر چشم

در روزهای قبل از تزریق فیلر، مراجعه کننده نباید الکل یا داروهای رقیق‌ کننده خون مثل وارفارین و آسپرین استفاده کند.

پیش از شروع تزریق پزشک متخصص باید ناحیه محل تزریق را ضدعفونی کند تا امکان خطر عفونت کاهش یابد.

🔹 بیشتر بخوانید: فیلر لب

نکاتی که پس از تزریق ژل زیر چشم باید رعایت کرد

  • اطراف ناحیه تزریق پس از پایان کار می بایست به نرمی ماساژ داده شود.
  • می توانید برای کاهش تورم از کمپرس سرد روی محل تزریق استفاده کنید.
  • بهتر است به مدت یک روز پس از تزریق فعالیت ورزشی سنگین انجام نگردد.
  • یکی از عوامل تورم بیشتر در ناحیه تزریق فیلر چشم دراز کشیدن و خوابیدن است. پس بهتر است تا چند ساعت پس از انجام تزریق دراز نکشید.

عوارض جانبی تزریق ژل زیر چشم

بسیاری از بیماران نگران خطرات ژل زیر چشم هستند و در مراجعه اول درباره عوارض و خطرات تزریق فیلر چشم سوال می‌ پرسند. در واقع درحالی ‌که تزریق فیلر چشم در شرایط مناسب بهداشتی همراه با فیلر شناخته شده و توسط پزشک دارای تخصص پوست و زیبایی مجرب انجام شود، عوارض و خطرات فیلر چشم زیاد نخواهد بود و فقط امکان دارد فرد دچار کمی کبودی، تورم یا ناراحتی در ناحیه تزریق شود.

تورم یا کبودی پس از تزریق ژل زیر چشم در روزهای ابتدایی طبیعی و نرمال می باشد، اما اگر این علائم بیش تر از این زمان طول بکشد به نشانه خطر تلقی خواهد شد.

همینطور عوارض تزریق فیلر زیر چشم وقتی خطرناک خواهد شد که انجام تزریق به صورت تصادفی به اعماق عروق خونی انجام ‌گردد و باعث پارگی عروق شود. با این حال که احتمال رخداد این مورد بسیار کم است اما می توان برای جلوگیری از آن تزریق را با کانولا انجام داد.

قبل و بعد فیلر چشم

فیلر زیر چشم مناسب چه کسانی است؟

افراد می ‌توانند از تزریق فیلر زیر چشم برای رفع فرورفتگی ها و کبودی زیر چشم بهره ببرند و محدودیت خاصی برای انجام آن وجود ندارد. اما قابل ذکر است که فرورفتگی زیر چشم بین سن ۲۰ تا ۳۰ ایجاد خواهد شد و پس از ۳۰ سالگی چین و چروک ‌های اطراف چشم عمیق می ‌شوند. پس توصیه می شود تزریق ژل زیر چشم پیش از ۳۰ سالگی انجام گردد.

افراد میانسال پیش از انجام فیلر باید توسط پزشک معاینه شوند و در صورتی‌که پوست ایشان مقاومت کافی برای تزریق ژل را داشته باشد، می ‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

🔹 بیشتر بخوانید: فیلر چانه

هزینه فیلر زیر چشم حدودا چقدر است؟

هزینه تزریق فیلر زیر چشم یکسان نیست و به نوع فیلر مصرفی و برند آن بستگی دارد. همینطور وسعت نواحی که مد نظرتان است که در آن تزریق فیلر انجام دهید و میزان ژلی که نیاز است در میزان قیمت ژل زیر چشم تاثیرگذار خواهد بود. طبیعی ا‌ست که اگر متمایل باشید بهترین برند فیلر زیر چشم را در یک کلینیک یا مطب مجهز تزریق نمایید، می بایست هزینه‌‌ تقریبا بالایی بپردازید. اما بی فایده نیست بدانید قیمت حدودی هر سی سی ژل از 3 میلیون الی 6 میلیون تومان ما بین برندهای متفاوت قابل تغییر است.

چه کسانی کاندید فیلر زیر چشم برای چروک و سیاهی نیستند؟

  • افرادی که خواستار تزریق فیلر چشم در دوران شیردهی و بارداری هستند.
  • افرادی که سابقه‌ قبلی سکته دارند.
  • کسانی که داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین یا آسپرین مصرف می‌ کنند.
  • افراد مبتلا به آلرژی شدید و آسم  
  • اشخاص مبتلا به دیابت که نیاز به انسولین دارند.
  • افرادی که مبتلا به اختلالات روحی و روانی هستند.
نظر بدهید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.